Kis Margaux

 2010.03.11. 10:54

La Bastide Dauzac

Évjárat: 2002

Típus: száraz vörös

Termőhely: Margaux, Medoc, Bordeaux

Dugó: Natúr 49x24

Ár: 30 euró

 

Egy Pesten élő arcachoni sráctól kaptam életem első saját palack margaux-i borát. Kedves dolog, gondoltam és két napra rá már húztam is ki a dugót. Előtte egy 2007. Takler Kékfrankos volt terítéken, ami nem volt rosz, de írni nem fogok róla, annyira azért nem volt jó.

Dauzac kevesebb alkohollal rendelkezik 12 v/v% mindösszesen, mint a magyar átlag, de mint tudjuk a magas alkohol nem kritériuma a magas minőségnek. Egy karafot is kikészítettem hátha a palackban töltött évek nyomot hagytak rajt, de nem volt rá szükség. Színe nem túl mély, frissen mozog a pohárban, semmi barnaság nem fedezhető fel a karimáján. Első szippantásra friss, virág illat, nem gyümölcsök dominálnak, de bíztató, szép.

Ízében nagyon arányos. Nem lóg ki sem az alkohol, sem a sav, a tanninok is kellő mennyiségben vannak jelen. Már nem túl gyümölcsös, de a palack sem ült még rá a borra. Könnyű de elegáns bor, példás hordó használattal. 

Kellemes bor, jó ívású, a harmadik pohárnál sem válik unalmassá, közepes testű, szerethető. De 30 eurót nem adnék érte. ezért az árért már pannon nagyágyút is be lehet szerezni. Viszont ilyen arányos, jó egyensúlyú borral a hazaiaknál még nem találkoztam. Ezt kell Bordeaux-tól megtanulni.

7 pont

Címkék: francia vörös száraz bordó margaux

A bejegyzés trackback címe:

https://boramitiszom.blog.hu/api/trackback/id/tr241830835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása