Nagy Villány

 2010.04.02. 13:02

Bock Cuvée

Évjárat: 2004

Típus: száraz vörös

Termőhely: Villány

Dugó: Natúr 44x24

Ár: 8000 Ft

 

A villányi nagy nevekkel kapcsolatos álláspontomat egy Gere borral kapcsolatban már leírtam. Az ominózus Gere bor után megint elkezdtem kicsit behatóbban foglalkozni ezekkel a pincékkel. 2003 után egyre kifinomultabb borok kerülnek a palackokba, igaz nem volt nehéz dolguk.

2004-ben szüretelt Bock Cuveé.

Egy szerencsés barter keretében került hozzám ez a bor. Meg kell mondjam nem vártam sokáig a felbontásával. A címkén bizalmatlanul méregettem, a 15 v/v % alkohol nem a legjobb ajánlólevél.

Kibontás után méltósággal zuttyan a pohárba. Semmi barnaság, szép mélyvörös szín. Bíztató.

 Illata meleg, nagy testet ígérő... Kimondottan kellemes. Nem szokásom, de elszipákoltam körülbelül egy percig. Tartalmas, enyhén gyümölcsös illat, nem fáradt, pont jó.

Ízében sem kellett csalódnom. Az illattól csak egy hajszállal marad el a tartalom. Bársonyos, telt, kerek tanninok, kis alkoholos édesség. De azért az alkohol már kiugrik, az első kortyoknál, mintha tűz folyna le az ember torkán. Kortyolható bor, inni csak lassan lehet.

6 éves és még mindig fiatal, a palack buké nem uralkodott el rajta. Sok-sok év állhat még előtte.

Szép bor, robosztus, férfias. De, megint de, amikor a neten megnéztem az árát egy 8000 Ft-os tétel köszönt vissza rám. Tudom mennyi munka van egy ilyen bor mögött, de sajnos ennyit nem …

8 pont

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boramitiszom.blog.hu/api/trackback/id/tr551889351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása